Saturday 15 July 2017

Cara Memulakan Blog Yang Memperoleh Pendapatan Sebenar



Dalam persekitaran perniagaan yang kompetitif hari ini, para pekerja sentiasa bersaing dengan cara untuk memanjat tangga korporat. Melihat untuk membuat keuntungan yang mantap dari masa ke masa, mereka bekerja keras, berusaha dengan tekun dalam usaha untuk memastikan mereka mendapat perhatian. Lama kelamaan, mereka mendaki tangga pepatah, meningkatkan gaji mereka sambil meningkatkan tahap tanggungjawab mereka.

Sebanyak dunia diceroboh dalam perlumbaan tikus ini, ada yang bermimpi untuk keluar dari pertempuran yang berterusan dan tidak pernah berakhir. Banyak yang kreatif - mereka yang ingin mengekspresikan diri mereka dalam medium yang tidak melibatkan saman tiga keping dan ruang rapat dewan - memilih untuk menjalani kehidupan yang tidak bersuara.

Internet telah memberikan kita kebebasan itu. Kami mempunyai kebebasan untuk menjadi nomad digital dan mendapat pendapatan dari mana sahaja di dunia. Majoriti mereka yang berjaya dalam usaha ini memilih untuk memulakan blog. Mereka melarikan diri ke beberapa destinasi eksotik seperti hutan tropika di Costa Rica atau pantai-pantai berpasir putih yang manis di mana mereka boleh hidup dengan murah sambil membina empayar digital mereka.

Bagi mereka yang ingin memulakan blog dan memperolehi pendapatan sebenar, ini adalah kebebasan utama. Walau bagaimanapun, gaya hidup nomad digital ini bukanlah yang baru. Orang telah
membuat wang dalam talian selama beberapa dekad sekarang. Dan sebagai internet tepu semakin banyak penduduk dunia, pendapatan itu menjadi lebih mudah dan lebih keras pada masa yang sama.

Kebanyakan orang yang memulakan blog mungkin tidak memahami apa yang mereka ada. Mereka mungkin tidak mengira jumlah kerja yang sedang menunggu mereka. Pasti, mereka pergi 9-ke-5 jam di mana mereka perlu duduk di bilik kecil dengan kepala mereka turun atau di beberapa pejabat di tingkat 12 di bangunan korporat di beberapa taman perniagaan, tetapi begitu juga jaminan apa-apa bentuk gaji .

Tidak. Jika anda ingin memulakan blog, bersiaplah untuk tidak mendapatkan wang. Itulah betul. Anda tidak akan mendapat wang sebagai blogger. Tidak pada permulaan sekurang-kurangnya. Tidak melainkan anda seorang bintang media sosial dengan berjuta-juta pengikut atau separa selebriti yang sudah mempunyai khalayak atau platform. Sekiranya anda seorang pemula baru, bersiaplah untuk mengalami kesakitan.

Saya tidak mengatakan ini untuk menghalang anda dari blogging. Tidak sedikit pun. Sebenarnya, jika anda ingin memulakan blog dan memperoleh pendapatan yang dihormati sebagai blogger, ada beberapa langkah yang anda boleh ambil untuk berjaya dan sebenarnya keluar dari perlumbaan tikus. Tetapi ia tidak akan cepat. Dan tentunya tidak semudah itu.

Kebenaran yang tidak disenangi adalah bahawa tidak ada kekurangan internet marketer (IM), yang akan melompat dan turun untuk menjual sistem terbaru yang akan membuat anda kaya dengan melontarkan anda ke bahagian atas hasil carian Google. Nah, ia tidak berfungsi seperti itu. Tiada jalan pintas. Tiada hack. Anda perlu meletakkan masa dan melakukan kerja.

No comments:

Post a Comment